Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Машины и работа" (3 курс). Методическая разработка занятия по английскому языку на тему "Машины и работа" (3 курс) Вздыхает topic simple machines

И стал называться YaBB SE .

По мере того как YaBB SE развивался, он становился все больше, и к тому времени появились некоторые аспекты, требующие переделки и усовершенствования проекта. Было принято решение, что лучше всего отделиться от YaBB SE , потому как это было нечто иное, чем YaBB. Самым правильным решением было отказаться от всего что наработано и начать все заново. С этого и началось развитие SMF .

29 сентября 2003 года была выпущена первая версия SMF 1.0 beta1 , которая распространялась только для группы Charter Member . Это было большим минусом, так как форум мог использовать только ограниченный круг людей, входивших в состав данной группы. 10 марта 2004 года вышел первый общедоступный релиз SMF . Веб-форумы на базе SMF 1.1 : ami.lv и не менее популярный iratbildes.lv .

SMF создавался как замена интернет-форуму YaBB SE , который приобрел плохую репутацию из-за проблем его аналога, разработанного на Perl с подобным названием - YaBB .

Первые версии YaBB были известны проблемой производительности и были требовательны к ресурсам. YaBB SE был написан как примерный PHP -порт YaBB , но при этом он был менее требователен к ресурсам и даже лишён проблем с безопасностью.

SMF стартовал как небольшой проект одного из разработчиков YaBB SE , и с целью расширить возможности шаблонов YaBB SE . С тех пор проект постепенно расширялся: добавлялась общая функциональность «заказанная» пользователями, решались проблемы производительности и вопросы безопасности.

Версия 2.0 форума объявлена 8 апреля 2007. Публичный бета-релиз был выпущен 17 марта 2008. К основным нововведениям относятся :

  • Абстракция базы данных: планируется поддержка PostgreSQL и SQLite .
  • Центр модерации, объединяющий все функции модерации для всех модераторов, а также позволяющий осуществлять премодерацию тем, сообщений и вложений, если это будет необходимо.
  • Система предупреждений пользователей
  • Дополнительное управление группами пользователей такими как модераторы, а также свободные группы и группы по запросу.
  • Поддержка OpenID . Возможность использовать OpenID -аккаунт для регистрации и входа на форум.
  • Дополнительные поля в профилях пользователей.
  • WYSIWYG -редактор для обеспечения интуитивно понятного интерфейса пользователя.
  • Диспетчер задач и система очереди сообщений

Исходный код проекта доступен в публичном репозитории на GitHub github.com/SimpleMachines/SMF2.1

Лицензия

SMF 1.0 и 1.1 публикуются под проприетарной лицензией. В то время как с открытым исходным кодом, перераспределение и / или распространение модифицированных компонентов ограничено уполномоченным органам.

Simple Machines Forum версии 2.0 и 2.1 под лицензией BSD 3-п . Это также открытый исходный код с перераспределением модифицированного кода в зависимости от требований к BSD.

Локализация

Команда SMF

Над SMF работают более 50 человек , в том числе:

  • 3 менеджера
  • 6 разработчиков
  • 3 документатора

Девиз команды: «Малочисленные, гордые, увлечённые!» (The few, the proud, the geeky! (англ.) )

См. также

Напишите отзыв о статье "Simple Machines Forum"

Примечания

Литература

  • Phil Hughes (англ.) // Linux Journal . - 2008. - 4 марта.

Ссылки

  • - официальный сайт Simple Machines Forum (англ.)
  • (рус.)
  • (рус.)

Отрывок, характеризующий Simple Machines Forum

По опекунским делам рязанского именья, князю Андрею надо было видеться с уездным предводителем. Предводителем был граф Илья Андреич Ростов, и князь Андрей в середине мая поехал к нему.
Был уже жаркий период весны. Лес уже весь оделся, была пыль и было так жарко, что проезжая мимо воды, хотелось купаться.
Князь Андрей, невеселый и озабоченный соображениями о том, что и что ему нужно о делах спросить у предводителя, подъезжал по аллее сада к отрадненскому дому Ростовых. Вправо из за деревьев он услыхал женский, веселый крик, и увидал бегущую на перерез его коляски толпу девушек. Впереди других ближе, подбегала к коляске черноволосая, очень тоненькая, странно тоненькая, черноглазая девушка в желтом ситцевом платье, повязанная белым носовым платком, из под которого выбивались пряди расчесавшихся волос. Девушка что то кричала, но узнав чужого, не взглянув на него, со смехом побежала назад.
Князю Андрею вдруг стало от чего то больно. День был так хорош, солнце так ярко, кругом всё так весело; а эта тоненькая и хорошенькая девушка не знала и не хотела знать про его существование и была довольна, и счастлива какой то своей отдельной, – верно глупой – но веселой и счастливой жизнию. «Чему она так рада? о чем она думает! Не об уставе военном, не об устройстве рязанских оброчных. О чем она думает? И чем она счастлива?» невольно с любопытством спрашивал себя князь Андрей.
Граф Илья Андреич в 1809 м году жил в Отрадном всё так же как и прежде, то есть принимая почти всю губернию, с охотами, театрами, обедами и музыкантами. Он, как всякому новому гостю, был рад князю Андрею, и почти насильно оставил его ночевать.
В продолжение скучного дня, во время которого князя Андрея занимали старшие хозяева и почетнейшие из гостей, которыми по случаю приближающихся именин был полон дом старого графа, Болконский несколько раз взглядывая на Наташу чему то смеявшуюся и веселившуюся между другой молодой половиной общества, всё спрашивал себя: «о чем она думает? Чему она так рада!».
Вечером оставшись один на новом месте, он долго не мог заснуть. Он читал, потом потушил свечу и опять зажег ее. В комнате с закрытыми изнутри ставнями было жарко. Он досадовал на этого глупого старика (так он называл Ростова), который задержал его, уверяя, что нужные бумаги в городе, не доставлены еще, досадовал на себя за то, что остался.
Князь Андрей встал и подошел к окну, чтобы отворить его. Как только он открыл ставни, лунный свет, как будто он настороже у окна давно ждал этого, ворвался в комнату. Он отворил окно. Ночь была свежая и неподвижно светлая. Перед самым окном был ряд подстриженных дерев, черных с одной и серебристо освещенных с другой стороны. Под деревами была какая то сочная, мокрая, кудрявая растительность с серебристыми кое где листьями и стеблями. Далее за черными деревами была какая то блестящая росой крыша, правее большое кудрявое дерево, с ярко белым стволом и сучьями, и выше его почти полная луна на светлом, почти беззвездном, весеннем небе. Князь Андрей облокотился на окно и глаза его остановились на этом небе.
Комната князя Андрея была в среднем этаже; в комнатах над ним тоже жили и не спали. Он услыхал сверху женский говор.
– Только еще один раз, – сказал сверху женский голос, который сейчас узнал князь Андрей.
– Да когда же ты спать будешь? – отвечал другой голос.
– Я не буду, я не могу спать, что ж мне делать! Ну, последний раз…
Два женские голоса запели какую то музыкальную фразу, составлявшую конец чего то.
– Ах какая прелесть! Ну теперь спать, и конец.
– Ты спи, а я не могу, – отвечал первый голос, приблизившийся к окну. Она видимо совсем высунулась в окно, потому что слышно было шуршанье ее платья и даже дыханье. Всё затихло и окаменело, как и луна и ее свет и тени. Князь Андрей тоже боялся пошевелиться, чтобы не выдать своего невольного присутствия.
– Соня! Соня! – послышался опять первый голос. – Ну как можно спать! Да ты посмотри, что за прелесть! Ах, какая прелесть! Да проснись же, Соня, – сказала она почти со слезами в голосе. – Ведь этакой прелестной ночи никогда, никогда не бывало.
Соня неохотно что то отвечала.
– Нет, ты посмотри, что за луна!… Ах, какая прелесть! Ты поди сюда. Душенька, голубушка, поди сюда. Ну, видишь? Так бы вот села на корточки, вот так, подхватила бы себя под коленки, – туже, как можно туже – натужиться надо. Вот так!
– Полно, ты упадешь.
Послышалась борьба и недовольный голос Сони: «Ведь второй час».
– Ах, ты только всё портишь мне. Ну, иди, иди.
Опять всё замолкло, но князь Андрей знал, что она всё еще сидит тут, он слышал иногда тихое шевеленье, иногда вздохи.
– Ах… Боже мой! Боже мой! что ж это такое! – вдруг вскрикнула она. – Спать так спать! – и захлопнула окно.
«И дела нет до моего существования!» подумал князь Андрей в то время, как он прислушивался к ее говору, почему то ожидая и боясь, что она скажет что нибудь про него. – «И опять она! И как нарочно!» думал он. В душе его вдруг поднялась такая неожиданная путаница молодых мыслей и надежд, противоречащих всей его жизни, что он, чувствуя себя не в силах уяснить себе свое состояние, тотчас же заснул.

На другой день простившись только с одним графом, не дождавшись выхода дам, князь Андрей поехал домой.
Уже было начало июня, когда князь Андрей, возвращаясь домой, въехал опять в ту березовую рощу, в которой этот старый, корявый дуб так странно и памятно поразил его. Бубенчики еще глуше звенели в лесу, чем полтора месяца тому назад; всё было полно, тенисто и густо; и молодые ели, рассыпанные по лесу, не нарушали общей красоты и, подделываясь под общий характер, нежно зеленели пушистыми молодыми побегами.
Целый день был жаркий, где то собиралась гроза, но только небольшая тучка брызнула на пыль дороги и на сочные листья. Левая сторона леса была темна, в тени; правая мокрая, глянцовитая блестела на солнце, чуть колыхаясь от ветра. Всё было в цвету; соловьи трещали и перекатывались то близко, то далеко.
«Да, здесь, в этом лесу был этот дуб, с которым мы были согласны», подумал князь Андрей. «Да где он», подумал опять князь Андрей, глядя на левую сторону дороги и сам того не зная, не узнавая его, любовался тем дубом, которого он искал. Старый дуб, весь преображенный, раскинувшись шатром сочной, темной зелени, млел, чуть колыхаясь в лучах вечернего солнца. Ни корявых пальцев, ни болячек, ни старого недоверия и горя, – ничего не было видно. Сквозь жесткую, столетнюю кору пробились без сучков сочные, молодые листья, так что верить нельзя было, что этот старик произвел их. «Да, это тот самый дуб», подумал князь Андрей, и на него вдруг нашло беспричинное, весеннее чувство радости и обновления. Все лучшие минуты его жизни вдруг в одно и то же время вспомнились ему. И Аустерлиц с высоким небом, и мертвое, укоризненное лицо жены, и Пьер на пароме, и девочка, взволнованная красотою ночи, и эта ночь, и луна, – и всё это вдруг вспомнилось ему.

For starters, allow me to introduce the major hole in English linguistics terminology. And these three example sentences will help me:

  • A cat chases a dog
  • To think is human
  • She ate her breakfast

Now a question: how do you refer to the syntactic role that the highlighted words occupy in the sentences? Or else: how do you refer to the slot between subject and object that ties the two together?

The answer: there is no unambiguous word in English to refer to it.

Usually, linguists resort to one of two options:

A) We could call it a verb . That’s how it’s called in language typology: in SVO structure, for example, the letters stand for “subject-verb-object”.

The problem is, though, that ‘verb’ is already a name for a word class. Word classes (e.g. , ‘noun’, ‘adjective’, ‘adverb’) are word categories by their morphology (common word endings) and syntactic roles that they could take. While syntactic roles (e.g. , ‘subject’, ‘object’, ‘attribute’) are particular slots in a sentence that don’t exist outside of a sentence.

Just because the word class of a verb tends to occupy the syntactic role in question doesn’t mean that the two are the same. And to illustrate it, please go back to the second example sentence. Is ‘to think’ a verb, but suddenly… not a verb?

So, when people say that they’ve just invented a verbless language, you could guess all you want what they mean. Is it like:

  • “My language has usual rigid syntax like in English, German or Japanese - but there are no word classes.”

Or do they mean:

  • “My language has completely alien syntax. It doesn’t rely on SVO or similar pattern, and has no subjects or objects as well.”

B) We could also call it a predicate . However, not only this term has nothing to do with the syntactic slot in question - it has nothing to do with linguistics at all .

It’s a term from logic.

Any statement, be it a sentence in whatever language or some logical formula, has a predicate structure: meaning that in every statement, there’s something that we make a statement about (a logical subject), and the actual statement about the subject (a predicate).

Linguists have adopted the term to refer to the syntactic slot between S and O - but technically, predicate isn’t that. In a sentence:

  • Helen is a sophomore student from Stanford .

the entire highlighted part is a predicate. The sentence is a statement about Helen (hence, she’s a subject). The rest of the sentence is new information about her that we state - a predicate. If you’re familiar with programming, we’ve kinda applied a function: Helen is our variable to modify, and the statement is the actual function that changes the properties of the variable.

Now, for you to understand the point better, let’s break the default logical structure of the sentence with a dialogue:

Joe: “Tell me something interesting about Stanford!”

Moe: Well, Helen is a sophomore student from Stanford.”

Now suddenly, Stanford is a logical subject. Firstly, Joe sets the subject for discussion, and then, Moe makes a statement about it: that Helen studies there. The university is what we’re interested in, while Helen is now part of the logical predicate.

Obviously, the sentence structure doesn’t agree with it: Helen is the syntactic subject in the sentence, and you don’t change that without shuffling the actual words around. But the dialogue has certain logical composition nonetheless, which doesn’t give a damn about the words or the language. Logic is sort-of above languages, and searching for predicate is not about cracking your head over syntax: you have to analyse the actual meaning of the statement made by a sentence.

This is why I am a strong proponent of introducing a new, separate word for “V” syntactic slot. Personally, I prefer to call it verbicate (good thing that it keeps the ‘V’ letter in SVO). So here’s another exotic option for you:

C) Call it a verbicate - be unambiguous.

Now that the prelude is over - back to your actual question.

If by “a language without predicate ” you mean “a language without verbicate ”, then absolutely yes . I’ve already covered this in , so I won’t be repeating. But in short: verbicate-based syntax is just one type of syntax that by no means is the only possible. It has proven itself to be effective (no kidding - ten thousand years of being virtually the exclusive type of syntax in natural human languages), and yet syntax could be anything. There probably are millions of ways to build a sentence, and what you’re after has been done repeatedly by many conlangers.

If by “predicate” you mean the actual predicate, then it’s kinda yes/no answer:

Yes , a language can be without predicates, because no language has predicates. It’s not a property or part of languages at all, and you can’t use linguistical methods to study or look for predicates. Just because a language is a tool to convey predicated statements doesn’t mean that the tool must inherit the property of the tooled.

No , a language cannot be spoken without predicates. Regardless of how grotesque or alien a language is, communication is still communication: the exchange of statements between interlocutors. When you speak, you convey information about something, meaning that every statement regardless of language can be broken down into a logical subject and what’s being stated about it.

In some languages, the grammar might more-or-less align with logical predicate structure; in other languages, it may not at all. But the statements remain the statements. Even if you ditched languages and used pictures to communicate - you still would be making statements, and thus use predicates.

Damn, even when my cat meows for food, she makes a statement that has a subject and a predicate.

To sum up , your question is roughly the same as “can a language exist without time? ”: before you ask, make sure you’re talking about tense , because time is kinda out of languages’ scope.

Simple machines are devices with few or no moving parts that make work easier. Students are introduced to the six types of simple machines - the wedge, wheel and axle, lever, inclined plane, screw, and pulley - in the context of the construction of a pyramid, gaining high-level insights into tools that have been used since ancient times and are still in use today. In two hands-on activities, students begin their own pyramid design by performing materials calculations, and evaluating and selecting a construction site. The six simple machines are examined in more depth in subsequent lessons in this unit. This engineering curriculum meets Next Generation Science Standards (NGSS).

Engineering Connection

Why do engineers care about simple machines? How do such devices help engineers improve society? Simple machines are important and common in our world today in the form of everyday devices (crowbars, wheelbarrows, highway ramps, etc.) that individuals, and especially engineers, use on a daily basis. The same physical principles and mechanical advantages of simple machines used by ancient engineers to build pyramids are employed by today"s engineers to construct modern structures such as houses, bridges and skyscrapers. Simple machines give engineers added tools for solving everyday challenges.

Learning Objectives

After this lesson, students should be able to:

  • Understand what a simple machine is and how it would help an engineer to build something.
  • Identify six types of simple machines.
  • Understand how the same physical principles used by engineers today to build skyscrapers were employed in ancient times by engineers to build pyramids.
  • Generate and compare multiple possible solutions to creating a simple lever machine based on how well each met the constraints of the challenge.

Educational Standards

Each TeachEngineering lesson or activity is correlated to one or more K-12 science, technology, engineering or math (STEM) educational standards.

All 100,000+ K-12 STEM standards covered in TeachEngineering are collected, maintained and packaged by the Achievement Standards Network (ASN) , a project of D2L (www.achievementstandards.org).

In the ASN, standards are hierarchically structured: first by source; e.g. , by state; within source by type; e.g. , science or mathematics; within type by subtype, then by grade, etc .

NGSS: Next Generation Science Standards - Science
NGSS Performance Expectation

3-PS2-2. Make observations and/or measurements of an object"s motion to provide evidence that a pattern can be used to predict future motion. (Grade 3)

Do you agree with this alignment? Thanks for your feedback!

This lesson focuses on the following Three Dimensional Learning aspects of NGSS:
Science & Engineering Practices Disciplinary Core Ideas Crosscutting Concepts
Make observations and/or measurements to produce data to serve as the basis for evidence for an explanation of a phenomenon or test a design solution.

Alignment agreement: Thanks for your feedback!

Science findings are based on recognizing patterns.

Alignment agreement: Thanks for your feedback!

The patterns of an object"s motion in various situations can be observed and measured; when that past motion exhibits a regular pattern, future motion can be predicted from it. (Boundary: Technical terms, such as magnitude, velocity, momentum, and vector quantity, are not introduced at this level, but the concept that some quantities need both size and direction to be described is developed.)

Alignment agreement: Thanks for your feedback!

Patterns of change can be used to make predictions.

Alignment agreement: Thanks for your feedback!

International Technology and Engineering Educators Association - Technology
  • Choosing a Pyramid Site - Working in engineering project teams, students choose a site for the construction of a pyramid. They base their decision on site features as provided by a surveyor"s report; distance from the quarry, river and palace; and other factors they deem important to the project.
  • Lesson Closure

    Today, we have discussed six simple machines. Who can name them for me? (Answer: Wedge, wheel and axle, lever, inclined plane, screw, and pulley.) How do simple machines make work easier? (Answer: Mechanical advantage enables us to use less force to move an object, but we have to move it a longer distance.) Why do engineers use simple machines? (Possible answers: Engineers creatively use their knowledge of science and math to make our lives better, often using simple machines. They invent tools that make work easier. They accomplish huge tasks that could not be done without the mechanical advantage of simple machines. They design structures and tools to use our environmental resources better and more efficiently.) Tonight, at home, think about everyday examples of the six simple machines. See how many you can find around your house!

    Complete the KWL Assessment Chart (see the Assessment section). Gauge students" understanding of the lesson by assigning the Simple Machines Worksheet as a take-home quiz. As an extension, use the attached to conduct a simple machines scavenger hunt in which students find examples of simple machines used in the classroom and at home.

    In other lessons of this unit, students study each simple machine in more detail and see how each could be used as a tool to build a pyramid or a modern building.

    Vocabulary/Definitions

    Design: (verb) To plan out in systematic, often graphic form. To create for a particular purpose or effect. Design a building. (noun) A well thought-out plan.

    Engineering: Applying scientific and mathematical principles to practical ends such as the design, manufacture and operation of efficient and economical structures, machines, processes and systems.

    Force: A push or pull on an object.

    Inclined plane: A simple machine that raises an object to greater height. Usually a straight slanted surface and no moving parts, such as a ramp, sloping road or stairs.

    Lever: A simple machine that increases or decreases the force to lift something. Usually a bar pivoted on a fixed point (fulcrum) to which force is applied to do work.

    Mechanical advantage: An advantage gained by using simple machines to accomplish work with less effort. Making the task easier (which means it requires less force), but may require more time or room to work (more distance, rope, etc.). For example, applying a smaller force over a longer distance to achieve the same effect as applying a large force over a small distance. The ratio of the output force exerted by a machine to the input force applied to it.

    Pulley: A simple machine that changes the direction of a force, often to lift a load. Usually consists of a grooved wheel in which a pulled rope or chain runs.

    Pyramid: A massive structure of ancient Egypt and Mesoamerica used for a crypt or tomb. The typical shape is a square or rectangular base at the ground with sides (faces) in the form of four triangles that meet in a point at the top. Mesoamerican temples have stepped sides and a flat top surmounted by chambers.

    Screw: A simple machine that lifts or holds materials together. Often a cylindrical rod incised with a spiral thread.

    Simple machine: A machine with few or no moving parts that is used to make work easier (provides a mechanical advantage). For example, a wedge, wheel and axle, lever, inclined plane, screw, or pulley.

    Spiral: A curve that winds around a fixed center point (or axis) at a continuously increasing or decreasing distance from that point.

    Tool: A device used to do work.

    Wedge: A simple machine that forces materials apart. Used for splitting, tightening, securing or levering. It is thick at one end and tapered to a thin edge at the other.

    Wheel and axle: A simple machine that reduces the friction of moving by rolling. A wheel is a disk designed to turn around an axle passed through the center of the wheel. An axle is a supporting cylinder on which a wheel or a set of wheels revolves.

    Work: Force on an object multiplied by the distance it moves. W = F x d (force multiplied by distance).

    Assessment

    Pre-Lesson Assessment

    Know / Want to Know / Learn (KWL) Chart: Create a classroom KWL chart to help organize learning about a new topic. On a large sheet of paper or on the classroom board, draw a chart with the title "Building with Simple Machines." Draw three columns titled, K, W and L, representing what students know about simple machines, what they want to know about simple machines and what they learned about simple machines. Fill out the K and W sections during the lesson introduction as facts and questions emerge. Fill out the L section at the end of the lesson.

    Post-Introduction Assessment

    Reference Sheet: Hand out the attached Simple Machines Reference Sheet . Review the information and answer any questions. Suggest the students keep the sheet handy in their desks, folders or journals.

    Lesson Summary Assessment

    Closing Discussion: Conduct an informal class discussion, asking the students what they learned from the activities. Ask the students:

    • Who can name the different types of simple machines? (Answer: Wedge, wheel and axle, lever, inclined plane, screw, and pulley.)
    • How do simple machines make work easier? (Answer: Mechanical advantage enables us to use less force to move an object, but we have to move it a longer distance.)
    • Why do engineers use simple machines? (Possible answers: Engineers creatively use their knowledge of science and math to make our lives better, often using simple machines. They invent tools that make work easier. They accomplish huge tasks that could not be done without the mechanical advantage of simple machines. They design structures and tools to use our environmental resources better and more efficiently.)

    Remind students that engineers consider many factors when they plan, design and create something. Ask the students:

    • What are the considerations an engineer must keep in mind when designing a new structure? (Possible answers: Size and shape (design) of the structure, available construction materials, calculation of materials needed, comparing materials and costs, making drawings, etc.)
    • What are the considerations an engineer must keep in mind when choosing a site to build a new structure? (Possible answers: Site physical characteristics , distance to construction resources , suitability for the structure"s purpose .)

    KWL Chart (Conclusion): As a class, finish column L of the KWL Chart as described in the Pre-Lesson Assessment section. List all of the things they learned about simple machines. Were all of the W questions answered? What new things did they learn?

    Take-Home Quiz: Gauge students" understanding of the lesson by assigning the Simple Machines Worksheet as a take-home quiz.

    Lesson Extension Activities

    Use the attached Simple Machines Scavenger Hunt! Worksheet to conduct a fun scavenger hunt. Have the students find examples of all the simple machines used in the classroom and their homes.

    Bring in everyday examples of simple machines and demonstrate how they work.

    Illustrate the power of simple machines by asking students to do a task without using a simple machine, and then with one. For example, create a lever demonstration by hammering a nail into a piece of wood. Have students try to pull the nail out, first using only their hands

    Bring in a variety of everyday examples of simple machines. Hand out one out to each student and have them think about what type of simple machine it is. Next, have students place the items into categories by simple machines and explain why they chose to place their item there. Ask students what life would be like without this item. Emphasize that simple machines make our life easier.

    See the Edheads website for an interactive game on simple machines: http://edheads.org.

    Engineering Design Fun with Levers: Give each pair of students a paint stirrer, 3 small plastic cups, a piece of duct tape and a wooden block or spool (or anything similar). Challenge the students to design a simple machine lever that will throw a ping pong ball (or any other type of small ball) as high as possible. In the re-design phase, allow the students to request materials to add on to their design. Have a small competition to see which group was able to send the ping pong ball flying high. Discuss with the class why that particular design was successful versus other variations seen during the competition.

    Additional Multimedia Support

    See http://edheads.org for a good simple machines website with curricular materials including educational games and activities.

    References

    Dictionary.com. Lexico Publishing Group, LLC. Accessed January 11, 2006. (Source of some vocabulary definitions, with some adaptation) http://www.dictionary.com

    Simple Machines. inQuiry Almanack, The Franklin Institute Online, Unisys and Drexel eLearning. Accessed January 11, 2006. http://sln.fi.edu/qa97/spotlight3/spotlight3.html

    Contributors

    Greg Ramsey; Glen Sirakavit; Lawrence E. Carlson; Jacquelyn Sullivan; Malinda Schaefer Zarske; Denise Carlson, with design input from the students in the spring 2005 K-12 Engineering Outreach Corps course

    Copyright

    © 2005 by Regents of the University of Colorado.

    Supporting Program

    Integrated Teaching and Learning Program, College of Engineering, University of Colorado Boulder

    Acknowledgements

    The contents of these digital library curricula were developed by the Integrated Teaching and Learning Program under National Science Foundation GK-12 grant no. 0338326. However, these contents do not necessarily represent the policies of the National Science Foundation, and you should not assume endorsement by the federal government. 

    Last modified: December 4, 2019

    Выбирая подходящую CMS для форума, каждый администратор руководствуется несколькими нехитрыми правилами. Движок должен быть удобным, простым в использовании, богатым на дополнительные плагины, а в некоторых случаях не слишком дорогим или даже бесплатным. Причем последний вопрос зачастую решается не совсем законно — форум просто взламывается, что нарушает не только лицензионное соглашение, но и уголовный кодекс многих стран. К счастью, в настоящее время прибегать к таким мерам вовсе не обязательно, так как существует ряд бесплатных CMS, ничем не уступающим своим коммерческим товарищам. Одним из таким является форум Simple Machines. Являясь качественным конкурентом многим другим движкам, он не будет стоить своему владельцу ни копейки, при этом вся его функциональность нисколько не пострадает. Впрочем, полезен SMF будет не только для ограниченных в денежных ресурсах сайтов, но и более для крупных, с владельцами, способными на финансирование своих проектов. В данный момент сложно найти настолько же подходящую альтернативу форума, отвечающую всем требованиям даже самого строгого администратора.

    Свою историю Simple Machines начинал как гостевая книга YaBB, основанная на языке Perl

    Как ни странно, но свою историю Simple Machines начинал как продвинутая гостевая книга YaBB, основанная на языке Perl. Впрочем, вскоре его разработчики перенесли свой проект на PHP, где он так и остался «жить». Проект YaBB постоянно развивался и со временем вырос до таких размеров, когда потребовалось преобразовать его в что-то качественно новое. Так в конце сентября 2003 года и появился SMF — Simple Machines Forum. Первоначально он распространялся для небольшой группы людей и лишь в 2004 году стал доступен для свободного пользования. В данный момент над проектом работает огромный штат разработчиков, включая техническую поддержку и маркетологов. Идеологическим отцом движка, скорее всего, можно назвать Хендрика Яна Виссера (Hendrik Jan Visser). В данный момент он является ведущим разработчиком проекта. Впрочем, настолько большую популярность проект завоевал благодаря многим факторам, что делает честь всей команде. Безусловно, у проекта такого размера не могло не появиться огромное число поклонников, в том числе и в России. Сейчас на просторах Рунета все чаще можно встретить Simple Machines Forum. Многих притягивает не только его бесплатность, но и нестандартность некоторых решений. В данный момент официальный форум проекта (естественно, основанный на самом движке SMF) по популярности может посоревноваться с каким-нибудь Invision Power Board. В России движок поддерживается сразу несколькими сайтами, а в русскоязычном сегменте «Википедии» была написана подробная статья о нем. И, конечно же, не стоит сомневаться, что у SMF большое будущее.

    Системные требования:

    • любой сервер с подержкой PHP (например, Apache или Internet Information Services);
    • PHP 4.1.0 или выше;
    • MySQL 3.23.4 или выше;
    • 512 Кб свободного места в БД и как минимум 2,5 Мб на FTP.

    В настоящее время движок Simple Machines переведен на 21 язык, включая русский (а также польский, румынский, украинский и другие). Его последняя версия 1.1.4 включает в себя все необходимые администратору функции. А при желании всегда можно обратиться к пользовательском сообществу, создавшему огромное количество модификаций для форума. Впрочем, самое важное в этом движке — это как раз то, что для его нормального использования вовсе не обязательно использовать дополнительные материалы. Установка форума происходит быстро и непринужденно. Достаточно залить файлы на FTP и набрать в адресной строке адрес файла install.php. Далее потребуется ввести данные БД, а также установить нужные права на FTP. Наконец, будет необходимо задать некоторые параметры (название, некоторые параметры и тому подобное), и система приступит к копированию файлов. Размер дистрибутива также удивит администратора. В архиве форум весит всего лишь 2 Мб, а будучи установленным, займет не более 10 Мб. Что интересно, его размер даже можно уменьшить, удалив ненужные файлы из движка.

    Если до этого человек был знаком с такими движками, как IPB, то, возможно, панель администратора вызовет некоторое негодование

    После установки администратор получит полностью работоспособный форум. Впрочем, его еще надо будет настроить под себя. Если до этого человек был знаком с такими движками, как IPB, то, возможно, панель администратора вызовет некоторое негодование. Больше всего она похоже на личное меню пользователя, но никак не на инструмент управления форумом. К счастью, это как раз та ситуация, когда внешний вид обманчив. Панель традиционно состоит из нескольких вкладок. Первая содержит основные настройки форума: конфигурация, настройка подключения к ДБ, время и дата. Следующая вкладка позволяет управлять непосредственно форумами: создавать новые разделы и менять их иерархию, управлять топиками и постами. Третья вкладка полностью принадлежит пользователям: созданию групп, управлению посетителями и тому подобному. Наконец, последняя группа посвящена техническому обслуживанию форума, позволяющему оптимизировать его. Не были обделены и модераторы. Разработчики предусмотрели массу функций, облегчающих выполнение ими своих функций. Если говорить о технических особенностях движка, то они вполне обычны. Стандартная комплектация движка включает в себя календарь, набор смайликов и утилиту для обслуживания форума. Кроме того, форум поддерживает рассылку и публикацию новостей на главной странице. Очень важной особенностью Simple Machines является поддержка большинства популярных CMS для сайтов, например Mambo. SMF без труда интегрируется в них, что облегчает и так не простую жизнь администратора. Немаловажны и другие его особенности: удобные голосования, подробнейшая статистика, простой интерфейс и другие. Не стоит забывать о том, что форум доступен на русском языке (для этого надо скачать с официального сайта соответствующий языковой пакет). Кстати, что интересно, локализируется не сам движок, а темы для него. Впрочем, в языковой пакет входят все три стандартных скина, так что проблемы могут возникнуть только при установке нестандартных «шкурок». Самое важное, что при желании к форуму можно подключить массу дополнительных плагинов, причем осуществляется это через менеджер пакетов, изначально включенный в SMF (его называют одним из главных достоинств движка). Он позволяет администратору устанавливать модификации и обновления для SMF без необходимости изменять исходный код скриптов, а всего лишь при помощи нескольких кликов мышью. Для форума существует масса модификаций разной степени сложности. Например, пользовательская галерея, модуль репутации или даже блог. А для самых изысканных администраторов были придуманы гороскоп и даже ролевые игры. Что интересно, многие модификации выполнены очень профессионально и работают практически без ошибок. Не стоит забывать и про дополнительные скины для форума. Впрочем, при желании можно создать и свой, благо это совсем не сложно.

    Что интересно, SMF очень хорошо оптимизирован. Интересно это в первую очередь потому, что его предок YaBB как раз, наоборот, был очень прожорливым до ресурсов и нестабильным. Simple Machines в этом плане ушел далеко вперед, обзаведясь высокой надежностью и крайне низкими системными требованиями. Позволить установить его к себе на сайт может любой администратор. При этом наверняка останется еще масса места. Впрочем, не стоит думать, что у SMF нет недостатков. Этот еще сравнительно молодой движок не безупречен, хотя и выполнен на качественном уровне. К счастью, все его минусы не так существенны, чтобы обращать на них внимание. Важно то, что движок делает дружная и сплоченная команда. Их действительно заботит качество своего продукта, даже несмотря на его бесплатность. Кроме того, в случае какой-либо проблемы администратору всегда придет на помощь пользовательский коллектив. Так, например, существует подробная инструкция по конвертированию баз данных из других форумов. Увы, в данный момент универсальных переводчиков для разных форумов не существует, так как у разных движок разный взгляд на эту проблему. Впрочем, проблему решают специально написанные разработчиками конвертеры, облегчающие столь сложный процесс. Впрочем, ошибок в таких случаях избежать не удастся, особенно если база данных очень большая. Гораздо проще осуществить перенос форума с одного адреса на другой. Для этого потребуется лишь скопировать файлы с FTP и из БД, а затем произвести несколько манипуляций.

    Подводя итог, хотелось бы сказать, что Simple Machines Forum — это лучшее решение для не крупных ресурсов. Впрочем, и для популярных сайтов SMF тоже подходит идеально. Его главные особенности — это нетребовательность к ресурсам и простота в использовании. Порой это бывает гораздо важнее, чем высокая и порой никому не нужная функциональность. Закончить эту статью мне хотелось бы цитатой из «Википедии»: «Люди, создавшие SMF, — это группа индивидуумов, объединившихся и посвятивших свое свободное время созданию SMF и тому, чем является SMF на сегодняшний день. Много различных знаний и навыков используются для поддержки и развития проекта: группа дизайнеров, группа модов, группа разработчиков, группа поддержки, группа переводчиков, группа документации. Объединившись вместе в команду, группы делают все для развития и раскрытия полного потенциала SMF».

    Of course, depending on the gun. Some are a lot more simple than others. All are “simply” machines, but not all are “Simple” machines.

    A matchlock, from the 1600’s was simple, very simple, and a modern electric gatling gun, not so simple.

    Col. Colt literally went broke because his first revolver, the Paterson Colt was not simple enough.

    He built a large supply of revolving guns, on credit, then tried to sell them to the U.S. Army, who rejected the gun as being too fragile and too complex for use in the field.

    The existing muzzle-loading pistols only had 3 moving parts, all simple to get to and to repair.

    The Paterson had no trigger guard. Rather, the trigger was recessed in the frame, and when the hammer was cocked, the trigger was pushed out where it could be squeezed.

    Also you had a revolving cylinder, and linkage with the hammer to move the cylinder and to index the next chamber with the barrel.

    And there was added linkage from the hammer, to push the trigger out into firing position and retract it afterwards.

    It had well over double the number of moving parts of a single-shot, requiring more parts inventory in the field, and repairs only by a skilled armorer, when something quit working, plus possibility of powder fouling or mud jamming the cylinder. A very few initial guns were bought as a trial, then the design was rejected completely.

    So, he couldn’t sell his guns to the U.S. Army, and worse than THAT, they acquired a stink that kept them from selling in the civilian market.

    Since they weren’t good enough for the Army, why would anyone else want one?

    That was until The Republic Of Texas came along.

    Until that time, Colt Patent Firearms was nearly done for… they were already entering bankruptcy proceedings. `

    Texas put in a large order, pretty much emptying that warehouse full of guns that nobody wanted except Sam Colt’s creditors.

    The first thing was that the immediate money from that order saved Colt from bankruptcy by the skin of his teeth.

    The next, more important thing was that The Texas Army, Texas Navy, and (especially) The Texas Rangers used them, which created the civilian market that the U.S. Army had destroyed for him.

    In The Battle Of The Bay Of Campeche, the Texas Navy defeated the Mexican Navy, and as a nod to The Republic Of Texas, Colt produced the model 1851 Navy with an engraved cylinder standard, depicting this naval battle.

    In addition, to creating a market, the Rangers found a few design flaws, so Captain John Coffee Hays and Capt. Samuel Walker (The Walker Colt ) went to Connecticut with plans for design changes.

    The result was The Colt Patterson #5 Holster model, marketed by Colt as “The Texas Paterson”.

    The original concept was that the Paterson was an infantry weapon. When you fired your five shots, you could lay flat on the ground, partially disassemble it for reloading, then re-assemble and go on fighting.

    The most important use of Colt Revolvers was by The Texas Rangers, who often had to fight Indians on horseback.

    To reload the gun, you had to remove the barrel wedge, then remove the barrel, then stuff powder and ball into each chamber with a special supplied tool, then follow those steps in reverse.

    If the cylinder, barrel, or barrel wedge fell out of your hands, the gun was useless.

    Most Rangers got around that by wearing a sash around their waist and sticking loose parts in there while they just switched in a spare loaded cylinder.

    That was in addition to carrying two revolvers, so they had a better chance of getting through an encounter without having to actually stuff powder and balls into the chambers to reload.

    So the two most major changes the went to Sam Colt with was to increase caliber from .28 to .36 and produce a different shape on the grip.

    Then two years later, Captain Hayes campaigned for the addition of a loading lever, and a capping port in the rear, so no disassembly was required to reload on the back of a galloping horse. Colt made the change to the Texas Paterson.

    The Comanche sometimes wore breastplates made of 18-inch lengths of reeds packed in dried mud, and this would often stop a light little .28 caliber ball.

    Captain John Coffee Hayes (Called “Devil Jack” by local Indians) first introduced The Comanche to Colt Patent Firearms at The Battle Of Enchanted Rock , in 1841.

    He was a surveyor by trade, and climbed to the top of the highest feature in the area, (Enchanted Rock) to have a good look at the lay of the land.

    Unfortunately, Enchanted Rock was sacred to both the Comanche and Tonkawa tribes, who believed that evil spirits lived there and are rumored to have made human sacrifices at the base of the rock to keep from getting on the bad side of the spirits. The Comanches caught him alone up there.

    In a 3-hour solo battle, he killed them until they took refuge in caves at the base of the rock.

    How many of them he killed, before they hid from him, depends on whom you ask, but the lowest count is 15.

    Enchanted Rock was already believed by them to be home to evil spirits, and they became convinced that those spirits were on the side of Hays, or that he was actually one OF them.

    He had two Texas Patersons, a rifle and a Bowie Knife with him.

    Standard Indian tactic was to goad a Ranger into shooting OR shooting AT three of them in quick succession, then charging in for a kill before any reloading of his two pistols and a rifle could happen.

    That’s how it worked with two single-shot pistols and a single-shot rifle.

    Enchanted Rock was their first exposure to someone who could fire 11 shots without reloading.

    At one point, he killed a couple of them climbing up after him with his Bowie Knife, another piece of standard equipment for Rangers.

    • Сергей Савенков

      какой то “куцый” обзор… как будто спешили куда то